Szanowni Państwo,
jest nam niezmiernie miło, że zechcieliście dołączyć do badania, które jest dobrowolne i anonimowe. Zebrane informacje posłużą nam tylko i wyłącznie do opracowania zestawu narzędzi i promowania dobrych praktyk. Wasze sposoby pracy jak i pomysły na to, jak można skutecznie wspierać dobrostan i szczęście uczniów są obiektem naszego zainteresowania. Dziękujemy za poświęcony czas i wniesienia wartości do projektu pn. Happiness - simple solution for complex problems. Przewidywany czas na wypełnienie ankiety to 10-15 min.
W celu ujrzenia perspektywy i sensu zbierania tego typu materiałów, zapraszamy do zapoznania się z informacjami na temat projektu na poczet którego działamy.
Założenia projektu: Promowanie dobrego samopoczucia w szkołach może czasami wydawać się sprzeczne z innymi priorytetami kształcenia. Uczniowie potrzebują jednak dodatkowych oddziaływań edukacyjnych, koncentrujących się na szczęściu, ponieważ wspierają one dobre samopoczucie oraz mają moc pozytywnego przemodelowania wszystkich sfer: intelektualnej, emocjonalnej, społecznej, zawodowej, osobistej, a także ich wizji na przyszłość. Wysokie wymagania stawiane uczniom, nacisk na ocenianie, testowanie oraz podkreślanie znaczenia wyników (stopni) w nauce stanowi w rzeczywistości duże zagrożenie dla ich dobrostanu.
Efekty projektu: Wzmocnienie świadomości nauczycieli na temat szczęścia w całożyciowym rozwoju uczniów. Badania naukowe potwierdzają, że rozwój umiejętności społecznych i emocjonalnych przynosi wymierną poprawę wyników w nauce i ogólnego samopoczucia. Udowodniono jednak, że nauczyciele w szkołach, z różnych powodów nie przywiązują dostatecznej wagi do umiejętności miękkich uczniów. Ponadto ostatnie zalecenia Komisji Europejskiej podnoszą znaczenie rozwoju umiejętności społecznych i emocjonalnych uczniów w ramach systemów edukacyjnych poszczególnych krajów członkowskich, w celu poprawy ich dobrostanu, a zarazem wzmocnienia sensu i jakości życia.
Planowane rezultaty: Opracowanie programu szkoleniowego dla nauczycieli dotyczącego umiejętności społecznych i emocjonalnych skoncentrowanych na wzmacnianiu podstaw szczęścia u uczniów. Opracowanie innowacyjnego zestawu narzędzi materiałów w postaci książki dobrych praktyk oraz materiałów e-learningowych, które umożliwią nauczycielom edukowanie uczniów w zakresie odkrywania szczęścia i budowanie wewnętrznej motywacji w ich codziennych czynnościach.
W tej ankiecie jest 6 pytań.